Vul je geboortedatum in en bevestig dat je een volwassen gebruiker bent van nicotine- of tabaksproducten.

BEVESTIG

Sorry!
Deze website is alleen bedoeld voor gebruikers van nicotine- of tabaksproducten die ouder zijn dan 18 jaar.

We Care

Deze website geeft informatie over rookvrije producten van Philip Morris International die uitsluitend bedoeld zijn voor volwassenen in Nederland die anders door zouden gaan met roken of nicotineproducten zouden gebruiken. Rookvrije producten zijn geen alternatief voor stoppen met roken en zijn niet bedoeld als hulpmiddelen daarvoor. Rookvrije producten zijn niet risicovrij en bevatten nicotine, die verslavend is. Ga naar de pagina Belangrijke informatie voor meer informatie over risico's

Algemene voorwaarden voor deelname aan het IQOS Care Plus-programma

1. Toepassing van de voorwaarden/geschiktheid

    1.1 Deze algemene voorwaarden (Voorwaarden) zijn van toepassing op en leidend voor deelname aan het IQOS Care Plus-programma (IQOS Care Plus). Lees deze voorwaarden zorgvuldig door, want ze hebben betrekking op uw rechten en bepalen uw relatie met Philip Morris Investments B.V., Marconilaan 20, 4622 RD Bergen op Zoom en aan haar gelieerde entiteiten.

    1.2 U komt alleen in aanmerking voor het lidmaatschap van IQOS Care Plus als: (i) u een volwassen (18 jaar of ouder) roker en/of IQOS-gebruiker bent en geregistreerd bent in onze IQOS-database; en (ii) u uw hoofdverblijf hebt in een land waar IQOS Care Plus beschikbaar is.

    1.3 Om deel te nemen aan IQOS Care Plus moet u een geschikt apparaat zoals beschreven in paragraaf 2.1 (Apparaat) in onze database registreren. Dit kan via iqos-care.com, door telefonisch contact op te nemen met de klantenservice of in een van de IQOS Brand Stores.

    1.4 U mag geen van deze voorwaarden wijzigen, tenzij Philips Morris hier expliciet en schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.

    1.5 Wij bepalen of u IQOS Care Plus mag gebruiken en we kunnen uw aanvraag om IQOS Care Plus te gebruiken afwijzen en het recht om IQOS Care Plus te gebruiken intrekken, om welke reden dan ook, bijvoorbeeld wanneer u een of meer van deze voorwaarden schendt.

    1.6 We behouden ons ook het recht voor om deze voorwaarden en het IQOS Care Plus-programma op elk gewenst moment na kennisgeving te wijzigen. Als u het niet eens bent met dergelijke wijzigingen kunt u uw lidmaatschap op IQOS Care Plus opzeggen.

2. In aanmerking komende apparaten/registratie

    2.1 De volgende apparaatmodellen kunnen worden geregistreerd voor IQOS Care Plus:

      (a) IQOS 2.4, IQOS 2.4+, IQOS 3 of de Houders en Laders daarvan

      (b) IQOS 3 MULTI.

    2.2 Het apparaat moet een leesbaar en geldig serienummer hebben. Tweedehandsapparaten kunnen niet worden geregistreerd.

    2.3 Alle nieuwe IQOS-gebruikers die zich vanaf 16.09.2019 van IQOS Care Plus registreren in onze database worden automatisch lid van IQOS Care Plus.

    2.4 Tijdens de registratieprocedure moet u alle verplichte informatie correct en volledig invullen en u moet ervoor zorgen dat deze informatie steeds actueel is. Als u de verplichte velden op het aanvraagformulier (zoals uw leeftijd, of u een roker bent, uw e-mailadres en/of telefoonnummer) niet invult, wordt uw aanvraag niet in behandeling genomen. Als u onjuiste of onvolledige informatie opgeeft, behoudt Philip Morris zich het recht voor uw IQOS Care Plus-lidmaatschap zonder verdere kennisgeving te beëindigen.

    2.5 Het lidmaatschap van IQOS Care Plus en de geleverde diensten is persoonlijk en niet overdraagbaar aan derden.

    2.6 Het gebruik van IQOS Care Plus is afhankelijk van het land waar u woont. Omdat IQOS Care Plus slechts in bepaalde landen beschikbaar is, moet u ons bij verhuizing naar een ander land op de hoogte stellen en in uw nieuwe woonland opnieuw een aanvraag voor het gebruik van IQOS Care Plus indienen.

3. Looptijd en beëindiging

    3.1 Uw IQOS Care Plus-lidmaatschap gaat in op de datum waarop u deze voorwaarden accepteert en blijft geldig gedurende de resterende looptijd van de vrijwillige garantieperiode van 12 maanden in het land van aankoop.

    3.2 U kunt uw IQOS Care Plus-lidmaatschap op elk gewenst moment met onmiddellijke ingang beëindigen door dit te melden aan Philip Morris via e-mail naar contact.nl@iqos.com. Na beëindiging van uw lidmaatschap kunt u geen gebruik meer maken van onze dienstverlening voor uw apparaten.

    3.3 Philip Morris kan uw IQOS Care Plus-lidmaatschap op elk gewenst moment en met onmiddellijke ingang beëindigen als u deze voorwaarden schendt. Philip Morris kan uw lidmaatschap ook om welke reden dan ook beëindigen met een opzegtermijn van 30 dagen.

    3.4 Het IQOS Care Plus-lidmaatschap geeft u recht op de dienstverlening zoals beschreven in paragraaf 4 en 5 (Diensten).

4. Schade door ongevallen

    4.1 Als uw apparaat door een ongeval en onbedoeld schade heeft opgelopen die gevolgen heeft voor de werking van het apparaat en de schade niet het gevolg is van verkeerd gebruik (schade door ongevallen), kunt u in aanmerking komen voor een vervangend apparaat zoals beschreven in deze paragraaf 4..

    4.2 U moet het beschadigde apparaat (met alle onderdelen) aan Philip Morris teruggeven en dan krijgt u een vervangend exemplaar van hetzelfde type dat wat betreft prestaties en betrouwbaarheid gelijk is aan een nieuw apparaat. Als er geen vervangend apparaat van hetzelfde type beschikbaar is, wordt ter vervanging een apparaat uit dezelfde categorie geleverd met minimaal dezelfde functionaliteit. Philip Morris bewaart alle vervangen apparaten. Als slechts een deel van het apparaat beschadigd is, bijvoorbeeld de IQOS 3-houder of de lader, wordt alleen het beschadigde onderdeel vervangen en bewaart Philip Morris alleen het te vervangen onderdeel van het apparaat.

    4.3 Beperkingen van schade door ongevallen

      (a) U moet alle redelijke voorzorgsmaatregelen treffen om uw apparaat te beschermen en het apparaat gebruiken en verzorgen volgens de instructies en de gebruikershandleiding. Alleen dan kunt u recht hebben op een vervangend apparaat.

      (b) Per geregistreerd apparaat krijgt u maximaal één vervangend exemplaar na schade door ongevallen. Een apparaat wordt beschouwd als een component dat geregistreerd is onder uw account, een Houder of een Lader. Wanneer de eerste claim is afgehandeld, loopt de garantie voor schade door ongevallen voor het betreffende apparaat in uw land af. U kunt echter nog wel gebruikmaken van de diensten voor uw apparaat zolang uw lidmaatschap nog loopt.

      (c) U hebt geen recht op een vervangend apparaat als de schade door ongevallen was ontstaan voor de lanceerdatum van IQOS Care Plus of in een van de volgende gevallen:

        (i) het betreft een apparaat dat niet in aanmerking komt volgens de lijst in paragraaf 2.1;

        (ii) schade is veroorzaakt door verkeerd of foutief gebruik, door een wijziging of verandering in het apparaat (of een poging daartoe) of door een stroompiek;

        (iii) het betreft een apparaat waarvan het serienummer is veranderd, onleesbaar is gemaakt of is verwijderd;

        (iv) het betreft een apparaat dat is geopend, gerepareerd, gewijzigd of veranderd op een manier die niet is toegestaan door Philip Morris;

        (v) verlies of diefstal van het apparaat;

        (vi) cosmetische schade aan het apparaat die geen gevolgen heeft voor de functionaliteit van het apparaat, met inbegrip van, maar niet beperkt tot haarscheurtjes, krassen, deukjes, afgebroken plastic bij de aansluitingen en verkleuring;

        (vii) schade of defect veroorzaakt door normale slijtage en/of normaal gebruik van het apparaat;

        (viii) defect door gebruik met een niet-compatibel product;

        (ix) schade of defect veroorzaakt doordat het apparaat niet volgens de betreffende IQOS-gebruikershandleiding is gebruikt; of

        (x) defect door materiaal-, productie- en/of ontwerpfouten; dergelijke defecten kunnen echter wel apart gedekt zijn op grond van uw rechten als consument of door de vrijwillige garantie van IQOS, aanvullend op en zonder afbreuk aan de rechten en rechtsmiddelen die de wetgeving voor consumentenbescherming in het land van aankoop biedt.

    4.4 Een claim indienen op grond van de garantie voor schade door ongevallen

      (a) U moet:

        (i) uw claim zo snel mogelijk melden aan Philip Morris via [chatfunctie, Messenger, IQOS-Care.nl of IQOS.NL, e-mail contact.nl@iqos.com of telefonisch 0800 99 0000] en daarbij de volgende informatie opgeven: (1) het serienummer van het betreffende apparaat; (2) beschrijving van de symptomen, problemen met of oorzaken van de schade aan het apparaat; (3) foutmeldingen; en (4) wat u hebt gedaan voordat het apparaat problemen vertoonde en wat u hebt geprobeerd om het probleem op te lossen;

        (ii) als het apparaat nog niet is geregistreerd onder een account, moet u een bewijs van aankoop voor het apparaat leveren waarop de aankoopdatum zichtbaar is;

        (iii) het betreffende apparaat volgens de verpakkings- en verzendvoorschriften van Philip Morris naar Philip Morris opsturen;

        (iv) voldoen aan de procedure van Philip Morris voor het terugsturen van apparaten;

      (b) Stuur geen Philip Morris-producten en -accessoires op die niet in aanmerking komen voor vervanging bij schade door ongevallen. Indien u dit toch doet, worden dergelijke artikelen niet teruggestuurd maar vernietigd.

      (c) Philip Morris zal bepalen of u recht hebt op een vervangend apparaat op grond van deze voorwaarden. Als u recht hebt op een vervangend apparaat, zult u dit op een van de volgende manieren ontvangen:

        (i) Levering per koerier. We sturen u per koerier of via een andere snelle leveringsmethode een vervangend apparaat. U moet het defecte apparaat naar Philip Morris terugsturen, hetzij met het retouretiket in het pakket van het vervangende apparaat (wanneer u het vervangende apparaat per koerier krijgt), hetzij door het te overhandigen aan de persoon die het vervangende apparaat bij u bezorgt (in het geval van snelle levering).

        (ii) Carry-in Service. U kunt het beschadigde apparaat inleveren bij een deelnemende IQOS Store of een deelnemend IQOS-servicepunt, waar u een vervangend apparaat krijgt.

5. Internationale hulp

    5.1 In landen waar deze apparaten op de markt worden gebracht door Philip Morris of gelieerde bedrijven of partners van Philip Morris kunt u gebruikmaken van een gratis internationaal telefoonnummer (op sommige locaties kunnen kosten in rekening worden gebracht). Via dit nummer kunt u hulp krijgen van ervaren agenten bij het oplossen van problemen en zo nodig een vervangend apparaat krijgen (i) op grond van de garantie voor schade door ongevallen conform deze voorwaarden of (ii) bij apparaatproblemen die vallen onder materiaal- of productiefouten, waarbij het apparaat is gebruikt conform de gebruikershandleiding bij het apparaat.

    5.2 Serviceopties, beschikbaarheid van apparaten en reactie- en leveringstijden kunnen per land verschillen. De service heeft geen gevolgen voor uw wettelijke rechten en uw rechten op grond van de vrijwillige IQOS-garantie in het land van aankoop.

    5.3 Beperkingen bij internationale hulp:

      (a) De beperkingen in paragraaf 4.3 (Beperkingen) zijn ook van toepassing op de vervanging bij schade door ongevallen op grond van internationale hulp.

      (b) In de volgende gevallen is vervanging uitgesloten bij apparaatproblemen die vallen onder materiaal- of productiefouten, waarbij het apparaat is gebruikt conform de gebruikershandleiding bij het apparaat:

        (i) (i) schade veroorzaakt door normale slijtage;

        (ii) cosmetische schade (zoals krassen, deuken of breuk in kunststof);

        (iii) schade veroorzaakt door onjuist gebruik, stroompieken, onjuiste behandeling, contact met vloeistoffen of vuur;

        (iv) defect door gebruik met een niet-compatibel product;

        (v) schade of defect veroorzaakt door een poging om het apparaat te openen, te veranderen of te repareren, hetzij door een gebruiker hetzij door een serviceprovider die niet door de fabrikant is geaccrediteerd; of

        (vi) schade of defect veroorzaakt doordat het apparaat niet volgens de betreffende gebruikershandleiding is gebruikt.

    5.4 Een claim indienen op grond van internationale hulp

      (a) U moet:

        (i) uw claim zo snel mogelijk telefonisch melden bij de klantenservice op het nummer +800 2559 2559 en daarbij de volgende informatie opgeven: (1) het serienummer van het betreffende apparaat; (2) beschrijving van de symptomen, problemen met of oorzaken van de schade aan het apparaat; (3) foutmeldingen; en (4) wat u hebt gedaan voordat het apparaat problemen vertoonde en wat u hebt geprobeerd om het probleem op te lossen;

        (ii) als het apparaat nog niet is geregistreerd onder een account, moet u een bewijs van aankoop voor het apparaat leveren waarop de aankoopdatum zichtbaar is;

        (iii) het betreffende apparaat volgens de verpakkings- en verzendvoorschriften van Philip Morris naar Philip Morris opsturen;

        (iv) voldoen aan de goedkeuringsprocedure van Philip Morris voor het terugsturen van apparaten;

      (b) Philip Morris zal bepalen of u recht hebt op een vervangend apparaat op grond van deze voorwaarden. Als u recht hebt op een vervangend apparaat, zult u dit op een van de volgende manieren ontvangen:

        (i) Levering per koerier We sturen u per koerier een vervangend apparaat en u moet het defecte apparaat naar Philip Morris terugsturen.

        (ii) Carry-in-Service. U kunt het beschadigde apparaat inleveren bij een deelnemende IQOS Store of een deelnemend IQOS-servicepunt, waar u een vervangend apparaat krijgt, afhankelijk van de beschikbare opties in het land waarin u internationale

6. Andere diensten

    6.1 Snelle vervangingsdienst. Met deze dienst wordt uw apparaat snel, binnen een gegarandeerde tijdsperiode, vervangen in geval van schade door ongevallen en/of wanneer u een geldige claim hebt voor apparaatproblemen die vallen onder materiaal- of productiefouten waarbij het apparaat is gebruikt conform de gebruikershandleiding bij het apparaat. Philip Morris bepaalt of een apparaat voor deze dienst in aanmerking komt. Deze dienst geldt alleen voor de geselecteerde locaties in uw land van registratie.

7. Uw verplichtingen

U stemt in met het volgende:

    (a) u zult geen misbruik maken van het IQOS Care Plus-programma en de bijbehorende diensten;

    (b) u zorgt ervoor dat uw lidmaatschapsaccount goed beveiligd is;

    (c) wanneer u een vervangend apparaat krijgt, wordt het vervangende apparaat uw eigendom en wordt het vervangen apparaat eigendom van de entiteit die zorgt voor de vervanging; en

    (d) u houdt zich aan de toepasselijke wetgeving.

8. Garantie/beperking van aansprakelijkheid

    8.1 Omdat uw lidmaatschap van IQOS Care Plus gratis is, wordt het als zodanig geleverd zonder enige garanties.

    8.2 Philip Morris is voor zover dit wettelijk is toegestaan niet aansprakelijk voor enige directe verliezen, verlies van winst, verkoop, inkomsten of besparingen, verlies van zaken, verlies van goodwill en/of vergelijkbare verliezen of verlies of beschadiging van gegevens of informatie, of zuiver economische verliezen of voor enige speciale, indirecte of gevolgschade, kosten, schaden of uitgaven, ongeacht of en hoe ze voortvloeien uit of samenhangen met het IQOS Care Plus-lidmaatschap of het gebruik dat u van de diensten maakt. Het maakt hierbij niet uit of er sprake is van een onrechtmatige daad (inclusief nalatigheid of inbreuk op wettelijke verplichting), contract, verkeerde voorstelling, schadeloosstelling of iets anders. Philip Morris is niet aansprakelijk voor eventuele verliezen die zijn beschreven in deze paragraaf 8.2, ook als u Philip Morris op de hoogte hebt gesteld van de mogelijkheid van dergelijke verliezen.

    8.3 Niets in deze paragraaf 8 sluit enige aansprakelijkheid uit die niet kan worden uitgesloten door het toepasselijk recht.

9. Diverse

    9.1 IQOS Care Plus is geen verzekeringsovereenkomst.

    9.2 IQOS Care Plus wordt momenteel gratis geleverd.

    9.3 Meer informatie over de verwerking van de persoonsgegevens die u aan ons verstrekt kunt u vinden in ons Privacybeleid, dat u kunt hier

    9.4 Deze voorwaarden zijn onderhevig aan de wetten van het land van de maatschappelijke zetel van Philip Morris. Elk juridisch geschil zal worden voorgelegd aan de exclusieve jurisdictie van de plaats waarin Philips Morris zijn maatschappelijke zetel heeft.

    9.5 Ga voor vragen, verzoeken en contactgegevens naar IQOS Support

Dit product is niet risicovrij en levert bij gebruik met tabaksticks de verslavende stof nicotine af. Alleen voor volwassenen.